free website maker

100 éve még a kőszegi járáshoz tartozott a Lékai vár

A valaha még Magyarországhoz tartozó vár, nagyjából 15 perc alatt megközelíthető a kőszegi határtól számítva. A várat három irányból is a Gyöngyöspatak övezi, illetve egy csodálatos tó is van a vár szomszédságában.

A 700 éves vár udvarában könnyű elveszni a részletekben. Olyan érzése van az embernek, mintha egy filmes díszletbe csöppent volna.

Tényleg közel van Kőszeghez, kár kihagyni.

Tipp: innen 5 perc autóval a Margit-kilátó, ne hagyd ki! :)

A várudvar ingyenesen látogatható.

Lékai vár Ausztriában
Lékai vár
A vár melletti tó, vagy a tó melletti vár :)
Lékai vár udvara
Mint a mesékben...
Valóban szép :)
Lékai vár kilátás
Szép kilátás a várból
A vár belsőudvara
Éppen próbálnak a zenészek az esti koncertre
Lékai vár kilátása a toronyból
Ilyen a vár legmagasabb tornyából a kilátás

Film Kőszegről

Kőszeg legszebb és legérdekesebb helyei
Gyönyörű felvételek Kőszegről és a kőszegi hegyről. Sok érdekesség kiderül a filmből.

Közel 30 kőszegi látnivaló

Kőszeg látnivalói fényképekkel, videókkal, rövid történetekkel és pontos térképekkel. Saját magunk készített tartalmak Kőszegről.

kőszeg kirándulás szállás andalgó

Kisbuszos túrák Kőszegen!

Május elsejétől, szeptember végéig érhető el ez a lehetőség vendégeink részére (hétfő és péntek között), mely jelenleg NEM jár plusz költséggel.

10% kedvezmény éttermekben

Vendégünkként kedvezményesen fogyaszthatsz partnereinknél. Pizzázó, étterem, vendéglő is vár Téged, lentebb megtalálod a listát:

Így találod meg, ha tőlünk indulsz:

Az Andalgó Hold Vendégház előtti parkolóból jobbra kell elindulnunk, ha a várhoz készülünk. Hamarosan látni fogsz egy parkot, menj el mellette, majd utána kell élesen balra kanyarodnod. Maradj ezen az úton, 1-2 perc és egy egyirányúvá fog válni. Menj tovább (hamarosan újra kétirányú). Látni fogsz egy templomot, itt tarts jobbra. Hamarosan átmész két hídon is. Maradj ezen az úton, ez kifog vinni a városból. A kereszteződésénél balra indulj. Ez az út visz át a határon. Ezen az úton kell maradnod (55-ös). Két településen is áthaladsz majd. Lékába érve (Lockenhaus), balról fogod látni a vár szomszédságában lévő tavat (itt is leparkolhatsz). A tó után kicsivel, balra lesz a várhoz vezető út, könnyen észrevehető. A vár udvarába ingyenes a belépés. A vár belseje fizetős.

A Panoráma Pihenőháztól lefele, a város felé kell elindulnunk,ha a várhoz készülünk. Egyirányú út visz vissza a városba. Annyi a dolgod, hogy maradj a főúton, leérsz majd a Temető utcán, elhaladsz az orvosi ügyelet épülete mellett, az Andalgó Hold Vendégház előtti parkoló mellett, majd hamarosan megpillantasz egy parkot. Haladj el mellette, majd a végén kell balra kanyarodnod (élesen). Maradj ezen az úton, 1-2 perc és egy egyirányúvá fog válni. Menj tovább (hamarosan újra kétirányú). Látni fogsz egy templomot, itt tarts jobbra. Hamarosan átmész két hídon is. Maradj ezen az úton, ez kifog vinni a városból. A kereszteződésénél balra indulj. Ez az út visz át a határon. Ezen az úton kell maradnod (55-ös). Két településen is áthaladsz majd. Lékába érve (Lockenhaus), balról fogod látni a vár szomszédságában lévő tavat (itt is leparkolhatsz). A tó után kicsivel, balra lesz a várhoz vezető út, könnyen észrevehető. A vár udvarába ingyenes a belépés. A vár belseje fizetős.